Medycyna bólu

Specjalista psychiatra

Leczenie bólu:

1. W przebiegu chorób nowotworowych
  2. Pourazowego i pooperacyjnego (np. po zabiegach wykonywanych w obrębie klatki piersiowej – zabiegi kardiochirurgiczne, chirurgia płuc, amputacje piersi), po amputacjach kończyn – bóle kikuta, fantomowe
  3. Bóle ścięgien, przyczepów mięśniowych, stawów, kostne, korzeniowe (rwy – np. kulszowa), kręgosłupa, w osteoporozie – m.in. zespół bolesnego barku, łokieć golfisty, łokieć tenisisty, zespół cieśni nadgarstka (alternatywa leczenia operacyjnego), kolano skoczka, zespół trzaskającego palca, meralgia paresthetica
  4. Bóle spowodowane miażdżycą naczyń krwionośnych, cukrzycą, półpaśćcem, infekcją HIV, przewlekłym alkoholizmem
  5. Bóle ośrodkowe – w przebiegu schorzeń neurologicznych – po udarze mózgu, urazie mózgu i rdzenia kręgowego, w padaczce, stwardnieniu rozsianym, chorobie Parkinsona
  6. Bóle głowy, migreny
  7. Bóle miednicy mniejszej i krocza u kobiet, bóle w endometriozie
  8. Bóle miednicy mniejszej i krocza u mężczyzn
  9. Ból w przebiegu wieloobjawowego bólu miejscowego
  10. Bóle funkcjonalne – fibromialgia, zespół jelita drażliwego
  11. Bóle w przebiegu przewlekłych, trudno gojących się ran i owrzodzeń

Opieka paliatywna:

1. Kompleksowe leczenie chorych w terminalnej fazie choroby nowotworowej i innych chorób przewlekłych zagrażających życiu (m.in. łagodzenie takich dolegliwości jak ból, duszność, zaparcia, biegunki, nudności, wymioty, lęk, ewakuacja płynów z jam ciała – opłucnej, otrzewnej)
  2. Opieka i wsparcie dla osób w żałobie po stracie osób bliskich

Metody leczenia

1. Farmakoterapia
  2. Blokady, neurolizy nerwów obwodowych i zwojów nerwowych
  3. Termolezja (odwracalne uszkodzenia nerwów odpowiedzialnych za przenoszenie bólu przy użyciu prądu o częstotliwości fal radiowych)
  4. Blokady stawów
  5. Leczenie przy użyciu osocza bogatopłytkowego (choroby ścięgien, przyczepów mięśniowych, stawów, trudno gojących się ran)
Poliklinika Doktora Bessera
ul. Sucha 7a (budynek akademiku)
41-200 Sosnowiec
Rejestracja